Από το 2009 και μετά όλα τα αυτοκίνητα diesel με τεχνολογία euro 5 είναι υποχρεώμενα να διαθέτουν το φίλτρο dpf (Diesel Particulate Filter) και ο λόγος υπαρξής του ειναι να φιλτράρει τα τοξικά, μικροσκοπικά σωματίδια τα οποία προέρχονται από την ατελή καύση του πετρελαίου και εκπεμπονται με τα καυσαέρια του κινητήρα.

CLICK ME

DPF FILTER

Ας αναλύσουμε πρώτα το πού βρίσκεται αυτό το φίλτρο.Το DPF ή αλλιώς αιθαλοπαγίδες είναι ένα µεταλλικό φίλτρο το οποίο βρίσκεται στην εξαγωγή των καυσαερίων. Βρίσκεται ακριβώς µετά τον καταλυτικό µετατροπέα ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις περιλαµβάνεται στο ίδιο σώµα µε το DPF.

DPF Cleaner S1000

Το DPF S1000 είναι μια μηχανή καθαρισμού για φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου χωρίς να χρειάζεται κόψιμο του φίλτρου στα δύο και καθάρισμα με πιεστικό. Διαθέτει PLC IDEC fc6a με touchscreen οθόνη 9’’ για πλήρη έλεγχο του μηχανήματος, οι δυνατότητες του είναι έλεγχος του φίλτρου πριν την πλύση, καθαρισμός με DPF καθαριστικό, ξέπλυμα με νερό, στέγνωμα, και επανέλεγχος. Η κατασκευή του αποτελείτε από σίδερο που είναι ο σκελετός του και τον θάλαμο πλύσης που είναι από inox 403

DPF Cleaner S2000

Το DPF S2000 είναι μια μηχανή καθαρισμού για φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου χωρίς να χρειάζεται κόψιμο του φίλτρου στα δυο και καθάρισμα με πιεστικό. Διαθέτει PLC IDEC fc6a με touchscreen οθόνη 10΄΄. Οι δυνατότητες του είναι έλεγχος του φίλτρου πριν την πλύση, καθαρισμός με DPF καθαριστικό, ξέπλυμα με νερό, στέγνωμα, και επανέλεγχος. Φιλτράρισμα του βρόμικου νερού για επαναχρησιμοποίηση για το καθάρισμα δοσολογία του DPF καθαριστικού. Οι κινητήρες οδηγούνται από inverter αυτόματος κύκλος καθαρισμού ανάλογα με το βούλωμα. Πλύσιμο εσωτερικά και άλλων φίλτρων σε ειδική υποδοχή. Το στέγνωμα γίνεται με θερμό αέρα. Το πλύσιμο γίνεται με ζεστό νερό. Η κατασκευή του αποτελείτε από σίδερο βαμμένο που είναι ο σκελετός του και τον θάλαμο πλύσης που είναι από inox 403.

DPF Cleaner S5000

Το DPF S5000 είναι μια μηχανή καθαρισμού για φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου χωρίς να χρειάζεται κόψιμο του φίλτρου στα δυο και καθάρισμα με πιεστικό. Διαθέτει PLC IDEC fc6a με touchscreen οθόνη 10΄΄. Οι δυνατότητες του είναι έλεγχος του φίλτρου πριν την πλύση, καθαρισμός με DPF καθαριστικό, ξέπλυμα με νερό, στέγνωμα, και επανέλεγχος. Μεγάλος όγκος του θαλάμου πλύσης για DPF από φορτηγά. Φιλτράρισμα του βρόμικου νερού για επαναχρησιμοποίηση για το καθάρισμα δοσολογία του DPF καθαριστικού. Οι κινητήρες οδηγούνται από inverter.
Αυτόματος κύκλος καθαρισμού ανάλογα με το βούλωμα. Πλύσιμο εσωτερικά και άλλων φίλτρων σε ειδική υποδοχή. Το στέγνωμα γίνεται με θερμό αέρα. Το πλύσιμο γίνεται με ζεστό νερό το μηχάνημα είναι κατασκευασμένο από inox 403 και 316

Το dpf cleaner s3000 ενσωματώνει τεχνολογία καθαρισμού με παλμούς αέρα, καθαριστικού υγρού και ultrasonic για σίγουρο καθαρισμό του φίλτρου με οποιοδήποτε βούλωμα, παρέχει διαγνωστικό έλεγχο φίλτρων και αυτόματη λειτουργία καθαρισμού για άριστο καθαρισμό

Ο στόχος του DPF είναι να μειώσει κατά 80% τις εκπομπές των βλαβερών μικροσωματιδίων (ακάθαρτα σωματίδια άνθρακα) τα οποία διαρρέουν στην ατμόσφαιρα και τα οποία μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα τόσο στο περιβάλλον όσο και στην υγεία των ανθρώπων. Αυτό το καταφέρνει φιλτράροντας και αποθηκέυοντας τον επιβλαβή καπνό που παράγεται απο τον diesel κινητήρα.

Όµως, όπως κάθε φίλτρο, έτσι και το DPF φτάνει σε κάποιο οριακό σηµείο, όπου η κατακράτηση αυτών των σωµατιδίων είναι η µέγιστη, µε αποτέλεσµα η συσσωρευμένη αιθάλη να μπλοκάρει τη λειτουργεία του φίλτρου και ο κινητήρας να σταματάει να λειτουργεί, χρήζοντας επισκευή ή και αντικατάσταση. Για αυτόν τον λόγο πρέπει κάθε τόσο να αδειάζουν, ώστε να µπορούν κατακρατήσουν νέα ποσότητα αιθάλης και να επαναλειτουργήσουν.Η διαδικασία αυτή ονομάζεται "αναγέννηση". Κατά την αναγέννηση του φίλτρου καίγεται και απομακρύνεται η κάπνα και αποτρέπει τον έντονο μαύρο καπνό που βλέπουμε σε ένα αυτοκίνητο diesel παλίας τεχνολογίας όταν επιταχύνει.

Υπάρχουν δύο τρόποι αναγέννησης ενός φίλτρου dpf. Ο ένας συμβαίνει οταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήση (παθητική αναγέννηση). Για µια επιτυχηµένη αναγέννηση χρειάζεται θερµοκρασία καυσαερίων τουλάχιστον 600 oC κάτι όµως που είναι υπερβολικά δύσκολο να επιτευχθεί σε συνθήκες οδήγησης πόλης ή σύντοµων διαδροµών. Για να γίνει από μόνη της η αναγέννηση θα πρέπει το όχημα να κινείται για αρκετή ώρα και με ταχύτητα άνω τον 65 χλμ/ώρα, έτσι πραγματοποιείται η καύση της αιθάλης κατά τη διάρκεια της πορείας του οχήματος χωρίς όμως να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.

Λόγω λοιπόν της χρήσης του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη (ενεργοποιώντας το σύστημα start/stop με αποτέλεσμα χαμηλής θερμοκρασίας του κινητήρα)ή η λανθασμένη επιλογή λιπαντικού ή η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου ή η χαμηλή σταθμή πετρελαίου (αναμένο λαμπάκι ρεζερβας καυσίμου) όπως επίσης και η γήρανση του αυτοκινήτου προκαλούν φραγμό στο φίλτρο dpf και τότε η λύση είναι η επίσκεψη σε ένα οργανωμένο συνεργείο, όπως η MKAS.

Οι τρόποι για να καταλάβουμε οτί έχει μπουκώσει το φίλτρο DPF είναι οι εξής : πολλά αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστή λυχνία στο καντράν που ενημερώνει τον οδηγό πως το φίλτρο χρειάζεται αναγέννηση ενώ τα αυτοκίνητα που δεν έχουν, ενημερώνουν πως υπάρχει βλάβη και ο κινητήρας μπαίνει σε ασφαλής λειτουργεία (safe mode).

DPF S3000

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Υλικό κατασκευής: σκελετός απο μαυρο χάλυβα βαμμένο και καμπίνα από ανοξείδωτο χάλυβα 304

Διαστάσεις: 2500Χ1900Χ800mm

Λειτουργία: συνεχής

Συμβατά φίλτρα: ΙΧ και φορτηγών

Μεθοδος καθαρισμού: υδροπνευματική

Software: plc idec FC6A series με ελληνική γλώσσα διαχείρισης

Ισχύς: 9kw

Τροφοδοσία ρευματος: τριφασικό 400vac